مرورگرها ، جستجوی اینترنتی

 

مرورگر وب یا به طور خلاصه، مرورگر به برنامه‌هایی گفته می‌شود که به وسیلهٔ آنها می‌توان از وب‌گاههای مختلف اینترنتی بازدید کرد. برای مثال در سیستم‌عامل ویندوز مرورگری به نام اینترنت اکسپلورر وجود دارد و همچنین در سیستم‌عامل لینوکس مرورگر کدباز موزیلا فایرفاکس قرار دارد. علاوه بر این دو مرورگر نت اسکیپ را هم می‌توان معرفی کرد.

گفته می‌شود که سفری (Safari)  مرورگر شرکت اپل سریعترین مرورگر بر روی انواع پلتفرم‌ها و سیستم‌عامل‌ها می‌باشد و از قابلیت هایی همچون مرور صفحات در قالب Tab، خبرخوان RSS، پر کننده خودکار فرمها، جستجوی خصوصی، امنیت بهتر، رابط کاربری بسیار کاربر پسند و ... برخوردار می‌باشد.

گوگل: جواب مایکروسافت را با مرورگری ۶۰ برابر سریعتر خواهیم داد 

مگر آنکه این مدت در غار زندگی کرده باشید که اخبار انتشار نسخه آزمایشی اینترنت اکسپلورر ۹ به گوش شما نرسیده باشد!  

مایکروسافت توانست با ارائه IE9 Beta تمامی رقبای خود را شگفت زده کند زیرا این مرورگر اولین و تنها مرورگری است که بدلیل شتاب دهنده سخت افزاری (Hardware Acceleration) قابلیت پشتیبانی کامل از محتوی HTML5 را دارا است.

اول بودن مهم است اما آیا دوم بودن نیز مهم است؟

قدرت نمایی ها مایکروسافت در حالی صورت می گیرد که محصول آنها هنوز در مرحله آزمایشی است و در سوی دیگر نیز گوگل قرار دارد که نشان داده است برای معرفی محصولات پر سرعت سیاست خاص خود را دارد.

غول جستجوگر گوگل ادعا کرده است در حال آماده سازی نسخه جدید مروگر کروم ۷ است که سرعت آن ۶۰ برابر بیشتر از کروم ۶ خواهد بود.

پشتیبانی از گرافیک ۲ بعدی (۲D) و فن آوری Canvas Acceleration نیز از دیگر مزیت های گوگل کروم ۷ خواهند بود.

“جیمز رابینسون” مهندس ارشد برنامه نویسی گوگل در اینباره می گوید: “سیستم جدید کروم از بهترین API های گرافیکی استفاده می کند و سیستم عامل های Windows XP/Vista/7, Mac OS و Linux را پشتیبانی کند.” با وجود آنکه هم اکنون نسخه ای آزمایشی از کروم ۷ موجود است اما گوگل هنوز تغییرات ذکر شده را در آن اعمال نکرده است.

باید گفت گوگل و مایکروسافت تنها شرکت هایی نیستند که به فکر فن آوری شتاب دهنده سخت افزاری بوده اند. در آخرین نسخه آزمایشی مرورگر فایرفاکس نیز قابلیت شتاب سخت افزاری اضافه شده است.

“رابینسون” در رابطه با اینکه چه زمان شاهد کروم ۷ خواهیم بود تنها به گفتن عبارت “به زودی” اکتفا کرده است.

Internet explorer 9 

  

دانلود 1            دانلود 2                دانلود 3      دانلود 4 از سایت مایکروسافت

 

google chrome  

دانلود  

 

Mozilla Firefox 3.6  

دانلود 

 

Safari  5.0.1   

دانلود    


MSN Explorer

دانلود


Internet Download Manager 5.19  




نسخه نهایی اینترنت اکسپلورر 8 که قبلا منتشر شده نسبت به نسخه RC از پایداری بیشتری برخوردار است و با استفاده از آن میتوانید لحظات خوشی را در وب تجربه کنید.شاید اشکالی که به این نسخه وارد است این باشد که مایکروسافت هنوز نسخه ای برای کار بر روی ویندوز 7 (سون) ارائه نکرده است.

اطلاعیه مایکروسافت بدین شرح است:

*ما متاسف هستیم، در حال حاضر این امکان وجود نخواهد داشت که کاربران ویندوز 7 بتوانند از مرورگر اینترنت اکسپلورر 8 استفاده نمایند زیرا در ویندوز 7 یک نسخه RC از این مرورگر قرار گرفته که برای همان ویندوز بهینه سازی شده و حال آزمایش می باشد. ویندوز 7 از تمامی قابلیت های اینترنت اکسپلورر 8 استفاده می کند از جمله Windows Touch و Jump Lists. ما در تلاش هستیم تا پس از برطرف شدن تمام اشکالات این نسخه، نگارش اختصاصی ویندوز 7 را نهایی نماییم و همزمان با برنامه زمانی تعیین شده برای ویندوز 7 آنرا منتشر نماییم. برنامه مایکروسافت آن است که تا آخر سال جاری میلادی نسخه نهایی اینترنت اکسپلورر 8 را برای ویندوز 7 ارائه نمایید.

موسیقی

موسیقی، به هر نوا و صدایی گفته می‌شود که شنیدنی و خوش‌آیند باشد و انسان یا موجودات زنده را دچار تحولی کند. موسیقی بیان احساسات انسان است به وسیله اصوات. موسیقی هنری است دارای نوا و سکوت

 

ادامه مطلب ...

موسیقی تالش موسیقی گیلان زمین

دانلود موسیقی تالش                                           دانلود موسیقی گیلکی 

 

هر چند بیان موسیقی قوم تالش حکایت از دیرینگی دارد، لیکن تاکنون تاریخچه روشن و مشخصی برای آن قید نشده است. فرم، جمله بندی و به طور کلی ساختار ملودیک این موسیقی قومی مبین قدمت و اصالت است. آنچه امروزه به نام موسیقی تالش از آن یاد می شود، به سه بخش کلی تقسیم می گردد. که عبارت اند از : 1- دستون ها  2- ترانه ها (تصنیف ها) 3- هواها (پرده ها).

ادامه مطلب ...

دیکشنری بابیلون babylon

داشتن یک دیکشنری خوب روی کامپیوتر امری ضروریست. به جرات می توان گفت بهترین دیکشنری برای سیستم های کامپیوتری نرم افزار بابیلون  babylon  است. نکته ای که مد نظر است نصب و راه اندازی صحیح این نرم افزار می باشد که من طریقه نصب و راه اندازی آن را برای شما شرح می دهم.


بابیلون یا بابل، واژه‌نامه‌ای تک کلیکه و ساخت شرکتی اسرائیلی به همین نام است که معانی لغات مورد نظر با یک کلیک بر روی آن واژه مشخص می‌گردد. این نرم‌افزار برای تشخیص کلمات در برنامه‌های مختلف ویندوز چون ورد، اوتلوک، اکسل، اینترنت اکسپلورر و آدوب ریدر (پرونده‌های PDF) از روش تشخیص نوری نویسه‌ها یا OCR استفاده می‌کند. این واژه نامه با استفاده از پرونده‌های مختلف فرهنگ واژگان که هر یک به یک موضوع اختصاص دارند می‌تواند به یک واژه‌نامهٔ چندمنظوره بر روی رایانهٔ شخصی، تبدیل شود.

پرونده‌های فرهنگ واژگان این نرم‌افزار دارای پسوند BGL هستند که پس از نصب برنامهٔ اصلی امکان افزوده شدن به آن را دارند. نسخهٔ 8.0.38 از این نرم‌افزار مدتی است که از سوی شرکت بابیلون عرضه شده‌است.

ادامه مطلب ...

مقالات

                                          مقالات فارسی                   مقالات لاتین



مقالات کامپیوتر                                            مقالات فیزیک

مقالات آی تی                                              مقالات شیمی

مقالات پزشکی                                             مقالات ریاضی



physical Science and Engineering


Life Sciences


Health Sciences


Social Sciences and Humanities