ویندوز ۸ با پردازنده های ARM سازگار می شود .


شرکت مایکروسافت در بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی دنیا موسوم به CES 2011 اعلام کرد که نسخه آتی سیستم‌عامل ویندوز را سازگار با ساختار تراشه‌های ARM و پلتفورم‌های مبتنی بر x86 که در شرکت‌های اینتل و AMD ساخته می‌شوند، تولید می‌کند.

اما غول نرم‌افزاری جهان همراه با این خبر توضیح داد که دست‌کم تا یک سال آینده برنامه ویژه‌ای را برای رایانه‌های لوحی روانه بازار نخواهد کرد.

اخبار رسیده حاکی از آن است که مایکروسافت تاکید فراوانی بر افزایش استفاده از ویندوز ۷ در نسل جدید رایانه‌های لوحی ندارد و با شرکت‌هایی از جمله HP که بزرگترین تولیدکننده رایانه‌های شخصی در دنیا محسوب می‌شود، برای استفاده از ویندوز ۷ در رایانه‌های لوحی وارد مذاکرات جدی نشده است.

شرکت مایکروسافت امیدوار است که با ورود سیستم‌عامل ویندوز ۸ که شامل کلیه قابلیت‌های سازگار با رایانه‌های لوحی می‌شود، این بازار را به طور کامل از آن خود کند. پیش‌بینی شده است که سیستم‌عامل ویندوز ۸ اواخر سال ۲۰۱۱ یا اوایل سال ۲۰۱۲ وارد بازار شود.

به گزارش همکاران سیستم، شرکت ARM که از بزرگترین تولیدکنندگان پردازنده‌های ضعیف و کم‌مصرف محسوب می‌شود، بهترین انتخاب برای رایانه‌های لوحی است و به همین خاطر مایکروسافت تاکید فراوانی برای افزایش همکاری با آن دارد. پیش‌بینی شده است که طی سال جاری میلادی بیش از ۵۰ دستگاه الکترونیکی همراه توسط شرکت‌های نوکیا، موتورولا و … مجهز به پردازنده‌های ARM وارد بازارهای جهانی شود..

مشکل بزرگی که مایکروسافت هم‌اکنون با آن مواجه شده، عدم سازگاری سیستم‌عامل ویندوز ۷ با پردازنده‌های ARM است و همین مسئله حضور مایکروسافت در بازار جهانی رایانه‌های لوحی را کمرنگ کرده است. بر همین اساس مایکروسافت توضیح داده است که ویندوز ۸ به طور کامل با این پردازنده‌ها سازگار خواهد بود تا گوی سبقت را از iPad اپل و اندروید گوگل برباید.