بررسی انواع ویروس ها و خطرات کامپیوتری

هر روزه  بر تعداد ویروس های کامپیوتری در شبکه اینترنت افزوده می شود. ویروس ها همیشه دارای اهداف مخربی هستند و به قصد ایجاد ضرر برای کاربران نوشته می شوند که همیشه خسارات ناشی از این ضرر ها بسیار سنگین و در برخی موارد غیر قابل جبران است. به عنوان مثال ویروسی که در کامپیوتر تمامی عکس هایی که با فرمت JPG هستند را پاک کند، ممکن است برای کاربران عادی تعدادی عکس پاک شود و دارای ارزش زیادی برایشان نباشد اما فرض کنید یک عکاس حرفه ای تمام عکس هایش را درون کامپیوتر خود ذخیره کرده باشد ! آن وقت چه ؟ و بسیاری موارد دیگر که به راحتی قابل تصور می باشد.

ادامه مطلب ...

ایجاد وبلاگ

مقدمه ای بر وبلاگ نویسی

چگونه یک وبلاگ درست کنیم؟

 

وبلاگ و وبلاگ نویسی یکی از پدیده های نوین در دنیای پر راز و رمز اینترنت است ، بطوریکه چندین ده هزار نفر از مردم سراسر دنیا از تمام سطوح اجتماعی و از تمامی قشرها به وبلاگ نویسی روی آورده اند و نوشته های خود را در معرض دید عموم مراجعان از اقصی نفاط جهان در دهکده جهانی گذاشته اند .


ادامه مطلب ...

همه چیز در مورد اینترنت

اینترنت (internet) که برگرفته شده از کلمه inter-networking یک شبکه رایانه ای است که شبکه های گوناگون را به یکدیگرمتصل می کند. 

به عنوان یک نام مناسب ، اینترنت یک شبکه بین المللی قابل دسترس برای عموم مردم است که شامل رایانه هایی است که بوسیله پروتکل TCP/IP جهت رد و بدل کردن بسته‌های اطلاعاتی و پروتکل ارتباطی با یکدیگر متصل هستند. 

به هر عنوان بزرگترین شبکه از نوع ذکر شده در بالا را اینترنت می نامند. هنر انتصال شبکه‌های مختلف با استفاده از این روش را internet working می‌نامند. 

بطور معمول ، اینترنت را معمولا با سرویس های مشهور آن مانند world wide web، پست الکترونیک می‌شناسند. 


اینترنت وایرلس: Wireless به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز و مایکروویو ، به جای سیم و کابل ، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود.از میان این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.تکنولوژی Wireless به سرعت در حال پیشرفت است و نقش کلیدی را در زندگی ما در سرتاسر دنیا ایفا می کند .

ادامه مطلب ...

سخت افزار شناسی assembly

در این یادداشت کنار مطالب ذکر شده لینکهای بسیار مفیدی را نیز برای علاقه مندان می گذارم تا با مراجعه به این سایتها اطلاعات جامعی از موضوعات بدست آورند.

http://www.yadbegir.com

http://www.mums.ac.ir/emamreza/fa/hardware




آشنایی با مفاهیم سخت افزار


ادامه مطلب ...

امنیت شبکه

پراکسی چیست؟

در دنیای امنیت شبکه، افراد از عبارت «پراکسی» برای خیلی چیزها استفاده می کنند. اما عموماً، پراکسی ابزار است که بسته های دیتای اینترنتی را در مسیر دریافت می  کند، آن دیتا را می  سنجد و عملیاتی برای سیستم مقصد آن دیتا انجام می  دهد. در اینجا از پراکسی به معنی پروسه  ای یاد می  شود که در راه ترافیک شبکه  ای قبل از اینکه به شبکه وارد یا از آن خارج شود، قرار می  گیرد و آن را می  سنجد تا ببیند با سیاست های امنیتی شما مطابقت دارد و سپس مشخص می  کند که آیا به آن اجازه عبور از فایروال را بدهد یا خیر. بسته  های مورد قبول به سرور مورد نظر ارسال و بسته های ردشده دور ریخته می  شوند.

پراکسی چه چیزی نیست؟

پراکسی ها بعضی اوقات با دو نوع فایروال اشتباه می  شوند «Packet filter  و  Stateful packet filter» که البته هر کدام از روش ها مزایا و معایبی دارد، زیرا همیشه یک مصالحه بین کارایی و امنیت وجود دارد.

ادامه مطلب ...